måndag 15 september 2008

Öppet hjärta

Snart är det dags: Coldplay i Globen! Ska bli fantatiskt tänker jag mig att se några prickar lira loss på scen medan jag stirrar på en kornig jumbotron. Jo men det är väl upplevelsen och stämningen man vill åt. I mina förberedelser för detta evenemang har jag printat ut låttexterna till senaste cdn. Och en strof fastnade och återkommer i mitt medvetande med ett pockande allvar. Jag vet inte vad Berryman/Buckland/Champion/Martin tänkte med texten kanske inget alls, kanske allt. Men orden blev viktiga för mig... "I see God come in my garden, but I don't know what he said, for my heart it wasn´t open... not open". L

2 kommentarer:

Vanliga radikaler sa...

Det är en jättebra textrad, och jag gillar bibelstället i 1 Mos där Gud vandrar i trädgården och letar efter A & E som just klantat sig grovt... just det att Gud vandrar i vår närhet och söker oss även om vi klantar oss... frågan är bara om vi vill bli funna (det ville inte A & E - de gömde sig) och lyssna till vad Gud har att säga
AK

Vanliga radikaler sa...

Spännande koppling hade jag inte tänkt på. L